Дистанційне навчання 7 клас

                                             Шановні учні! 
 Карантин продовжено.  Консультації  можна отримати  у телефонному режимі та соціальній мережі Viber (0500595981).


29 травня
Шановні учні! Сьогодні останній урок 2019-2020 навчального року. ІІ семестр ми з вами закінчили дистанційно. Прохання, перегляньте виконання д.з. за всі дні, можливо ви хворіли, чи з інших причин не змогли вчителю надіслати виконання, то допрацюйте та надішліть. Ви всі молодці!!! 
27 травня
Тема. Література рідного краю. Тамара Севернюк "Летючий промінь вічності"
Увага!!! Д.З. Переглянути творчість Тамари Севернюк, прослухати один із творів поетки-піснярки "Чорні коралі", вибрати один вірш із збірки та записавши голосове повідомлення надіслати вчителю.
22 травня.
Тема. Позакласне читання. А.Дімаров "Блакитна дитина"
Увага!!! Д.З. Ознайомитися з творчістю письменника та прочитати твір. Написати паспорт твору та відгук на прочитану книгу.
20 травня.
Тема.  Семестрова контрольна робота 
Про минулі часи. «Ти знаєш, що ти – людина…». Ми – українці
.                   Оберіть одну правильну відповідь. По 0,5 бала
1. Де 1931 року народився письменник Григір Тютюнник?
а) у селі Шилівка на Полтавщині;
б) у селі Дяківці на Вінниччині;
в) у селі Нагуєвичі на Львівщині;
г) у селі Кирилівці на Черкащині.
2. Коли відбуваються події, змальовані Гр. Тютюнником  у повісті «Климко»?
а) під час голодомору;
б) під час Великої Вітчизняної війни;
в) під час післявоєнних голодних років;
г) у мирний час.
3. Скарб у однойменному творі О. Стороженка – це узагальнений образ
а) долі;  б) щастя;  в) багатства;  г) благополуччя.
4. Чому рада була мишка з однойменного твору Б. Лепкого, що її діти                                                          не чують розмову господині з бідною жінкою?
а) бо діти могли б злякатися;      б) щоб не навчилися брехати;
в) бо вона була з лайкою;            г) щоб їх ненароком не побачили.
5. Почесним професором якого університету є Ліна Костенко?
а) імені Тараса Шевченка;
б) «Києво-Могилянської академії»;
в) КНЕУ;
г) Краківського університету.
6. Хто із  вивчених письменників народився на Лубенщині?
а) В. Симоненко;
б) А. Малишко;
в) Гр. Тютюнник;
г) О. Стороженко.
7. Хто  написав казку, долею головної героїні якої так переймається Софійка із повісті М. Павленко «Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських»  на початку повісті?
а) Г. К. Андерсен;
б) брати Грімм;
в) О. Пушкін;
г) І. Франко.
8. Які квіти посадив Фрідріх (герой новели Л. Пономаренко «Гер переможений»), скопавши маленьку грядочку?
а) чорнобривці;   б) мальви;   в) нагідки;   г) васильки.
9. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.
10. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.
11. Яке справжнє прізвище Івана Сили із твору О. Гавроша?
а) Фурса;
б) Фірцак;
в) Франко;
г) Федькович.
12. Кого із поетів можна назвати піснярем?
а) В. Симоненка;
б) А. Малишка;
в) О. Ольжича;
г) О. Телігу.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. По 1 балу
13. Установіть  відповідність між авторами та їхніми творами.
1 Костенко                         А «Ти знаєш, що ти – людина?»
2 Симоненко                      Б «Сучасникам»
3 Ольжич                            В «Вчителька»
4 Теліга                                Г «Захочеш – і будеш»
5 Малишко                          Ґ «Веснянка»
                                             Д «Крила»
14. Установіть  відповідність між героями та  творами, у яких ви з ними зустрічалися.
1 Зульфат                             А «Мишка»
2 Павлусь                             Б «Климко»
3 Сніжана                             В «Гер переможений»
4 Фрідріх                              Г «Неймовірні пригоди Івана Сили»
5 Мілка                                 Ґ «Скарб»
                                              Д «Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських»
15.  Установіть  відповідність між назвою твору та цитатою.
1 «Крила»                              А «…В людині, затям, Лежить невідгадана сила…»
2 «Лебеді материнства»       Б  «До міського руху ми не звикли,
                                                   А хлопчина рветься, як метелиця…»
3 «Захочеш – і будеш»         В «Немає поля, то буде воля.
                                                   Немає пари, то будуть хмари»
4 «Радість»                            Г «Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
                                                   І зелені луги, й солов’їні гаї…»
5 «Пісня про рушник»         Ґ  «Не треба слів! Хай буде тільки діло!...»
                                               Д  «Заглядає в шибу казка сивими очима,
                                                    Материнська добра ласка в неї за плечима»
 Завдання 16-18 мають на меті встановлення рівня знань з теорії літератури.  По 1 балу
16. Установіть  відповідність між жанрами та  творами.
1 Повість                              А «Гер переможений»
2 Оповідання                       Б «Вчителька»
3 Новела                               В «Климко»
4 Пісня                                  Г «Сучасникам»
5 Казка                                  Ґ «Скарб»
                                              Д «Мишка»
17. Випишіть із уривка повісті «Климко» Гр. Тютюнника усі художні засоби.

«Климко прокинувся від холодної роси, що впала йому на босі ноги (видно, кидався уві сні), і побачив над собою скам’яніло-бузкове небо, яким воно буває лише восени на сході сонця, − без жайворіння, без легких з позолотою хмарок по обрію, без усміхненої радості пробудження. Климко підібгав ноги під поли діжурчини, щоб зогрілися, й онімілою тремтячою рукою дужче розгорнув солому напроти очей. Він спав під скиртою».

15 травня 
Тема. Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Чому, сказати, й сам не знаю."
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріали підручника , вміти виразно читати та аналізувати вірш. Записати до зошита паспорт твору "Чому, сказати, й сам не знаю..., виконати письмово Тести
13 травня
Тема. Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник". Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них
Увага!!! Д.З. Переглянути відео .Прочитати за підручником с.261-265, вміти виразно читати та аналізувати "Пісня про рушник" детальний аналіз твору,"Чому, сказати, й сам не знаю...". Законспектувати тему уроку та паспорт твору "Пісня про рушник",вивчити його напам'ять.
8 травня
Тема. Урок мовленнєвого розвитку." Нова пригода Івана Сили". Продовження повісті Олександра Гавроша . 
Увага!!! Д.З. Написати власне продовження повісті О.Гавроша 
Наприклад:
Продовження повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили» О. Гавроша
Власне закінчення твору «Іван Сила»
Одного разу Іван Сила вирішив зустрітися з друзями, разом з якими він виступав у цирку «Бухенбах». Згадуючи минулі часи, вони знову захотіли приїхати туди. Дружині Івана Сили, Мілці, теж ця ідея сподобалась.
Звістка про приїзд колишніх циркачів дійшло до мадам Бухенбах. Коли усі зібралися, було вирішено на одну виставу відновити цирк. Циркачі погодилися, і вже наступного дня відбулася тріумфальна циркова вистава.
Про цирк «Бухенбах» знову стали писати в усіх газетах. До циркачів повернулася колишня слава. На численні прохання шанувальників колектив цирку став продовжувати вистави та вести гастрольну діяльність. Іван Сила погодився з проханням публіки та посприяв відновленню цирку.
Довго ще Іван працював у цирку. За цей час у них з дружиною Мілкою народилися три сини. Всі вони були дужими, як їхній батько, та теж виявили схильність до силового мистецтва. Тому з часом вони стали виступати разом.

Минуло п'ять років. Кожен персонаж знайшов власну стежку в житті. Та куди б не занесла доля наших улюблених героїв, пам'ять про шалені пригоди в цирку завжди манила друзів, за сотні кілометрів об'єднувала їхні серця.
     Одного разу вирішив Іван Сила на деякий час полишити свій дім, щоб разом з Мілкою податися до чудової столиці. Навіть не вірилося, що кілька років тому місто здавалося зовсім чужим та вражало величчю споруд. Нарешті потяг спинився на тому ж вокзалі. Сьогодні, як і колись, усі перехожі метушилися, кудись поспішали. Але  тепер Іванові це не здалося дивним. Проте його увагу привернула метушня на площі. Річ у тім, що якийсь поліцейський упіймав чергового розбишаку. Він голосно намагався переконати малолітнього хлопчину, що крадіжка – це неприпустимо. Служник порядку продовжував:
- Послухай мене, синку, колись я також вважав, що поцупивши чужу річ можна легко підзаробити. Не чув за своїми ганебними вчинками жодної провини. Поверни власникові кишеньковий годинник. Попроси вибачення і можеш іти своєю дорогою. 
     Голос, що звучав, здався Іванові дуже знайомим. Ще мить і погляд поліцейського упав на нашого силача. Іван Сила люб’язно усміхнувся. Запала тиша. Помалу люд почав розходитися, а поліцейський обняв силача. Мабуть, ви уже самі здогадалися, що це був Міха Голий. 
     Почалась довга душевна розмова. Друг розповів, що давно зав'язав з крадіжками. Звільнився з посади охоронця в цирку й став працювати поліцейським. Похвалився, що на новій роботі пристойна платня. У важкий час, коли намагався знайти самого себе, зустрів своє щастя. Незабаром вони одружаться. Здивований Іван намагався щось сказати. Та радісний товариш не замовкав і запросив на весілля. 
      Іван теж попросив друга після торжества завітати до нього в гості. Тільки тепер, Мілка, котра увесь час не втручалась у розмову, смиренно покивала головою. Поліцейський зауважив, що давно хотів після торжества відвідати дорогого приятеля, тому запропонував Піні, Пандорському, Фандіго й Ренаті приєднатися до подорожі. Іван був у захваті. А Мілка жартома пообіцяла, що приготує багато галушок, які на той час уже навчилась готувати. Усі засміялися і втрьох попрямували столичним парком, геть усіяним пахучим цвітом…
6 травня
Тема:  Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність    
 До опрацювання згідно теми уроку 
Візитна картка  твору (усно)
Назва твору  
«Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу»
Автор
Олександр  Гаврош
Публікація
2007
Жанр
Пригодницька повість
Тема
Розповідь про пригоди простого хлопця із закарпатського села Білки, який, завдяки надзвичайній фізичній силі, а також силі духу і доброті, здобув собі славу найсильнішої людини світу, перемагав   найвидатніших богатирів, разом із мандрівним цирком побував у багатьох країнах світу
Ідея
Уславлення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості в особі Івана Сили.
Композиція повісті
Твір складається із  двох частин; 42 розділів, ще одного розділу, «… в якому нічого не залишається, як попрощатися» та післямови
Сюжет
Головний герой книги – силач Іван Фірцак, який жив у ХХ столітті і зажив великої слави. Іван народився на Закарпатті у маленькому селі, і його історія починається з того, як він молодим хлопцем приїхав на заробітки до великого міста.
Обставини складаються так, що вантажник починає
працювати у цирку і стає справжнім відкриттям свого часу. Він стає чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, мандрує світом, виступає навіть перед королевою Великої Британії, а згодом завойовує звання найсильнішої людини планети.
Іван – добряк, досить простий і неймовірно щирий. Він дуже сильний, але не користується своєю силою заради лихих справ, йому щиро шкода тих, кого він перемагає, силач не замиловується собою і прагне віднайти особисте щастя.
На верхівці своєї кар’єри Іван Сила полишає цирк, одружується і повертається у рідні гори.
Герої
Іван Сила, Міха Голий, агент Фікса, карлик Піні, мадам Бухенбах, Фандіго, міс Крокі, Пацака  Макурі, Мілка, Піцікато, Пандорський
Країни, в яких відбуваються події
Чехословаччина, Англія, Німеччина, Америка, Японія

Бесіда за змістом твору. "Давайте пригадаємо!" (усно)
1.     Які дивні звуки з вагончика Піні здивували Івана? (Піня бив мавпочку).
2.     Що карлик Піня збрехав мадам Бухенбах про Івана? (Що він вкрав мавпочку, хоча насправді врятував її від карлика, який її бив).
3.     Як на це відреагувала мадам Бухенбах? (Розізлилася і вигнала карлика).
4.     Що він пообіцяв після цього? (Що помститься Івану).
5.     Чого пані Бухенбах переживала і лютувала? (Минув рік, Силу виправдали, а гроші їй повернулися, вона хвилювалася, що Сила піде від неї).
6.     Куди відправляється цирк? (На гастролі за кордон).
7.      Як розвивалися стосунки Івана з Мілкою? (Жалів її, бо втратила батьків, закохувався в неї).
8.     На який поєдинок змушений погодитися Сила? (Поєдинок із  найсильнішою людиною Баварії)
9.   Хто радів перемозі Сили? Хто першим його привітав? (Мілка принесла польові квіти, Міха обіймав).
10. Який замах на життя Сили здійснили Фікса і Піня? (Підпалили вагон, але їх зловив Пандорський).
11.Що попросила королева Англії в Івана? (Поборотися з богатирем Джебсоном).
12. Що пообіцяла мадам Бахенбах герою за перемогу? (Пробачити 50 тис. застави).
13.  Що трапилося з Силою у Франції? (Здійснили замах).
14. Що він запропонував Мілці? (Одружитися, і вона погодилася).
15. Куди вирішили податися Іван з Мілкою? (В гори).
16.  Що мадам Бухенбах їм подарувала? (Авто).
17.  Що мадам Бухенбах розповіла у фіналі? (Що цирк був справою її чоловіка, що вона 12 років продовжувала її, але він припиняє своє існування на вершині слави. Мадам Бухенбах виходить заміж за Фрасьє)
   Проблематика твору
ü  Які ж проблеми порушує автор у повісті? (Проблеми добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю)
"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Автор "Неймовірних пригод Івана Сили" Олександр Гаврош наполягає на тому, що цей твір - дитяча казка.
"Неймовірні пригоди Івана Сили",  пропри казкову форму, - твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість. О.Гавриш відтворив історію незаслужено забутого українського силача, але все-таки це художній твір, а тому в ньому діють придумані автором герої.  
 Робота в зошиті (письмово)
ü   1. Заповніт  таблицю добра та зла у повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»
Добро (принципи, за якими живуть герої повісті)
Зло (морально-етичні принципи, які порушують герої повісті)



          2. Складання асоціативного куща. 
Дружба (стрілочками)   Сила  (стрілочками)      
Вікторина за твором
1) Кому присвячено повість "Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу"? 
2) На якому виді транспорту Іван прибув до столиці? 
3) Як звали малого, що утікав від крамарів? 
4) Яку роботу порадив хлопець Івану Силі?
5) Що згадував Іван, лежачи на дерев`яному ліжку
6) Яка була оплата за вантаж мішків? 
7) Як звали знаменитого бійця атракціону? 
8) Хто переміг у двобої Велета та Івана Сили? 
9) Хто зацікавився Іваном після двобою? 
10) Де очікував Міха свого товариша Івана, поки той обідав у доктора Брякуса?
11) Ким виявився доктор Брякус? 
12) Що запропонував доктор Брякус молодому силачеві? 
Тести 
1. Що відповів Іван вуйку Микульцю на запитання «То що, земляче, будеш чинити
А) «піду десь на роботу найматися»;      Б) «буду працювати»;
В) «ще не визначився чим буду займатися».
2. Чим були здивовані Іван та Микульцьо?
А) побачили рух у столиці;    Б) німий заговорив;     В) кричали вуйки.
3. Іван влаштувався на роботу…
А) вантажником;   Б) водієм;     В) продавцем.
4. Велет, з яким Іван збирався битися, був:
А) сильним чоловіком;   Б) ровесник Івана;         В) середнього віку чоловік.
5. Панок з борідкою запросив Івана:
А) в гості;     Б) на екскурсію;       В) на роботу.
6. Доктор Брякус намагався розвивати у хлопця не тільки мязи, а:
А) розмовляв, розповідав, пробуджував цікавість до всього;  
Б) примушував працювати;          В) примушував читати.
7. Яку вагу підняв зі штангою І. Сила під час тренування?
А) 120 кг;   Б) 160 кг;        В) 100 кг.
8. Хто найбільше підтримував Івана на перших змаганнях?
А) Міха Голий;    Б) Мілка;     В)  поліцейські.
9. Що писав Брякус про Івана Силу в щоденнику?
А) «головний шанс у житті»;     Б) «друг»;    В) «золотий гаманець».
10. Скільки поліція просила за звільнення Івана?
А) 100 000;    Б) 50 000;     В) 5 000.
11. З ким підписав контракт І. Сила?
А) з Магдебурою;         Б) з мадам Бухенбах;          В) з Миколайчиком.
12. Фіналом твору є…
А) продовження блискучих виступів Івана;
Б) повернення Івана з Мілкою в його село;         В) весілля Івана й Мілки.
Увага!!! Д.З. Переглянувши матеріал виконати роботу в зошиті( таблиця "Добро і зло", асоціативний кущ- Дружба. Сила , вікторину, тести  
   29 квітня
Тема. Олександр Гаврош."Неймовірні пригоди Івана Сили". Іван Сила (Іван
Фірцак)-утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
Пояснення до уроку
Поряд із українськими силачами є герой нашого твору Іван Сила. А його прототипом був відомий  закарпатський силач Іван Фірцак, що мав циркове сценічне ім’я Кротон, а народне- Іван Сила.
 Що таке прототип? (Прототип (від грецьк. protótypon - прообраз), реальна особа, уявлення про яке послужило письменникові першоосновою при створенні літературного типу, образу людини-героя твору. ) 
1.Чи знаєте ви ще українських силачів, крім Івана Фірцака, якими нам варто пишатися? (Так, Іван Піддубний із Полтавщини, який став  шестиразовим чемпіоном світу з боротьби на початку ХХ століття, Василь Вірастюк – володар титулів «Найсильніша людина України» та «Найсильніша людина світу», брати Клички – чемпіони світу з боксу у важкій вазі,Олександр Усик абсолютний чемпіон цілого світу і боксер-професіонал, який не програв жодного бою, Дмитро Халаджі – автор понад двох десятків силових рекордів, всі вони занесені до Книги рекордів України та Всесвітньої Книги рекордів Гіннеса). 
2. А найсильніших казкових героїв?(Микита Кожум’яка, Ілля Муромець, Добриня Микитович, Альоша Попович, Котигорошко)
3.  А що спільного у наших сьогоднішніх героїв? (Сила, мужність, наполегливість, займалися спортом)
  Робота над характеристикою героя
1.Розкажіть, що ви знаєте про головного героя нашого твору?
      У чому його особливість? (Іван виявився надзвичайно сильним. Приїхавши до столиці він дуже швидко здобув славу, став чемпіоном Республіки, почав працювати у цирку, виконуючи небезпечні трюки. Під час гастролей неодноразово доводив, що являється одним із найсильніших людей світу).
Цитати з тексту , які харатеризують зовнішність, характер і вчинки героя

«Іван з легкістю взявся до праці, беручи на свої плечі вдвічі більше, ніж решта вантажників»-сила

«20-літній парубійко в селянському вбранні на ймення Іван Сила»-простота

«В Івана гуло в голові, адже алкоголю він ніколи не вживав.І взагалі вів здоровий спосіб життя»- зневага до алкоголю

« Ще раз і ще раз хлопець у деталях пригадував бій з Велетом, рідні гори, домівку і, звичайно, мамині галушки»-любов до рідного краю

«Раптом йому згадалося, як він носив на собі дітей  з їхньої вулиці. І він нагадував ведмежа, яке обліпили бджоли»- доброта

« Та Іван був упертий від народження. А тому мучився, але їв, як і доктор брякус»-упертість

« Між тим Іван зійшов на поміст, глипнув у залу і проказав найкоротшу молитву, яку знав: «Боже, поможи!»-віра в Бога

«Він почав тренуватися і по можливості навіть брати уроки. Бо одне діло – гнути залізо, а зовсім інше- перемагати таких же силачів, як і сам»- наполеглевість
* У  чому полягає непереможність Івана Сили: у фізичних здібностях  чи духовному багатстві? ( Іван Сила був не лише сильним, а й добрим. У ньому поєдналися найкращі людські якості: толерантність, милосердя, відповідальність, повага до старших, любов до рідного краю)
            Фізичні та духовні сили Івана Сили. Зовнішні риси та риси  характеру.

                         Фізичні                      
1) Іван Сила побив республіканські рекорди.
2)Переміг чемпіонів Республіки, Англії, Японії.
3)Демонстрував неабияку силу під час виконання циркових трюків.
                  Духовні
Головний герой допомагав постраждалим (як під час знайомства з Міхою).
    Не хотів, щоб хтось постраждав через нього (тому й вигадував трюки на арені без боротьби).
    .Поважав свій рідний край, батьків, друзів.

Іван Сила
Зовнішні риси
Риси характеру
Цитата з тексту
Висновок
Цитата з тексту
«Двадцятилітній парубійко в селянському вбранні»
«відкрите обличчя, ніжні, майже дівочі риси обличчя якось дивно поєднувалися з міцно збитою статурою та широчезними плечима».
«…свою величезну долоню. А була вона в нього немала, бо й сам парубійко мав під два метри зросту»

Іван був молодим, сильним та кремезним, мав гарні витончені риси обличчя, був одягнутий як простий середньостатистичний чоловік із села.  
«Обід для Сили був справою святою.»
 «Іван з легкістю взявся до праці, беручи на свої плечі вдвічі більше, ніж решта вантажників.»
«Бідолашний хлопець ніколи не мав справи зі стількома ножами, виделками, ложками, тому аж спітнів, повторюючи уважно за господарем його рухи»
«В Івана гуло в голові, адже алкоголю він ніколи не вживав. І взагалі, вів здоровий спосіб життя.»
«Іван, котрий у селі звик до постійної роботи, найгірше переносив байдикування.»
«Від несподіванки Іван розчулився. Від раптового спогаду про гори, батьків, Ма- руську і, звичайно, галушки, в його очах блиснули сльози.»
«Він шкодував боксера, кар’єра якого так несподівано обірвалася.»
«Всі вже порядно занудьгували за домівкою. Іванові майже щоночі снилися мамині галушки, мамалига з бринзою та вареники з сиром»

Анкета  героя
Назва твору

Герой твору

Рік народження

Місце народження

Прототип героя

Зовнішній вигляд

Риси характеру

Відношення до інших героїв твору

Мої враження від героя


Тести за твором 
1. Першим розповів про життя українського богатиря Івана Силу:
      А Олександр Гаврош         Б Василь Вірастюк
      В Антон Копинець            Г Володимир Кличко
  2. За свою неймовірну силу Івана нарекли  ім`ям уславленого античного борця:
      А Геракла      Б Тесея    В Гильгальмеша    Г  Кротона
  3. У якому віці Іван Сила прибув потягом до столиці:
      А 20 років   Б 18 років    В 16 років      Г 25 років
  4. Де відбулося знайомство Івана Сили з Міхалом Голим:
      А у потязі    Б на вокзалі      В у цирку      Г у поліції
  5.За яких обставин Іван Сила продемонстрував свою силу:
      А вулична бійка      Б сутичка
      В мірялися силами      Г захищав кохану
 6. Як познайомилися Сила з доктором Брякусом:
      А під час бійки з вусатим дядьком
      Б на вокзалі завдяки Голому
      В після перемоги над Велетом
      Г завдяки вуйку Микульці
   7. Доктор Брякус виявився:
      А зубним лікарем      Б тренером
      В дитячим лікарем      Г шахраєм
    8. Іван Сила паралельно з тренуванням займався:
     А працював вантажником     Б працював у цирку
     В працював у поліції     Г працював сторожем
    9. Брякус наполегливо вчив Івана Силу:
    А основам філософської думки
    Б основам математики    В основам боксу
    Г основам силової гімнастики та різних єдиноборств
   10. Кому належить ця характеристика: «Це був опецькуватий чоловічок зі швидким поглядом і рухливими щурячими вусами»:
    А слідчому Бенцику    Б доктору Брякусу
    В капітану Миколайчику    Д агенту Фіксі
   11. Про кого Брякус сказав: «Кошеняткові вже здається, що воно стало тигром»:
    А Фіксу    Б Станіслава    В Корненлія  Г  Івана Силу
   12. На чемпіонаті Республіки з важкої атлетики Іван Сила змагався з:
    А Магдебурою    Б Миколайчиком    В Фіксою    Д Велетом
                                      Відомі силачі світу
     Майбутній силач народився у 1899 році в родині Федора Фірцака в селі Білки на Іршавщині. Його дід Іван Вільхович у лісі вбив ведмедя поліном, за що в селі його прозвали Силою.
    Щоранку снідав яєшнею із 40 яєць.
    Підлітком Іван пошкодував корову і, впрягшись до плуга, сам зорав поле. Коли телиця пошкодила ногу, хлопець приніс її додому на плечах.
   Через бійку з односельцем Клином, під час якої Іван Фірцак виламав дубовий хрест, яким лупцював нападника, його посадили до в’язниці, звідки він утік, вирвавши ґрати.
   Першим спортивним поєдинком для закарпатця став бій із мандрівним силачем Вілетом, що заробляв собі на прожиток виступами на вуличних аренах. Бій для Вілета скінчився трагічно, його забрали на носилках.
   На чемпіонаті з важкої атлетики Чехословаччини підняв вагу 150 кг і здобув золоту медаль. Став першим вантажником в історії чехословацького спорту, що виграв першість республіки. Тоді йому виповнилося 23 роки.
   Мачок Маклер, головний постановник, що 30 років пропрацював у «Герцферт-цирку», запропонував Іванові стати зіркою арени. Тут українець виконав відомі номери: «Груди замість ковадла» – брилу трощили молотом на його грудях; «Зуби мамонта» – Фірцак прибивав долонею дубову дошку до столу, використовуючи 20-сантиметрові цвяхи;  «Залізне серце» – триметрову рейку клав собі на плече, четверо асистентів звішувалися на неї, пробуючи її зігнути. Коли їм цього не вдавалося, він руками вигинав із неї серце.
   Після місячних гастролей «Герцферт-цирку» в Лондоні королева Британії, яка відпочивала зі своїм почтом у Блекпулі, запросила гостей показати програму у п’ятитисячному залі цирку Тауер. Тут Іван тягнув ланцюгом вантажну машину, наповнену людьми.
   В Іспанії брав участь у кориді, під час якої вбив бика, вирвавши йому роги.
Виграв бій із японським борцем Токедзо, на 20 кг важчим.
   Іван розірвав 10-річний контракт із цирком раніше домовленого терміну й через суд виплатив власниці велику компенсацію – 100 тис. крон.
   Після повернення в рідне село про нього вигадували різні небилиці. Зокрема, жінки боялися з ним зустрічатися, бо, мовляв, йому сам чорт допомагає.
     В Україні не лише найкрасивіші жінки, але й – найсильніші чоловіки! Українець Василь Вірастюк- справжній богатир, який підкорив увесь світ.
     Народився силач в Івано-Франківську в родині водія вантажних автомобілів. У 13 років юний силач вперше сів за кермо і відразу проїхав 25 кілометрів.
     Спортом Вірастюк почав займатися ще швидше: у 10 років він захопився легкою атлетикою, штовхав ядра
     П’ять років підряд Вірастюк ставав володарем титулів "Найсильніша людина України": починаючи з 2000 року. А в 2004 спортсмен отримав світове визнання і став найсильнішою людиною світу.
     Крім того, Вірастюк-член збірної України, яка двічі поспіль у 2003 та 2004 роках виборола титул "Найсильніша нація світу".
     У травні 2003 року  силач встановив світовий рекорд. Тоді він протягнув п'ять трамвайних вагонів більше ніж на 10 метрів і десять скріплених між собою машин майже на 20 метрів.
     У 2007 році виграв змагання у Південній Кореї та отримав титул Чемпіона світу з силового екстриму IFSA.
     Також, богатир спробував себе у ролі актора: знімався у фільмі  "Іван Сила", багаторазово брав участь у телепроектах.
     Василь Вірастюк довів усьому світу: Україна-нація не лише сильних фізично людей, але й духовно!
     Дмитро Халаджі народився   в Комсомольському, Донецька область_український спортсмен, чемпіон України з пауерліфтингу
    У віці 4 років отримав опіки, перекинувши на себе чайник з окропом, при цьому було ушкоджено 45 % тіла. Дмитро переніс 7 операцій і 12 переливань крові, лікарі не вірили, що хлопець зможе ходити – його визнали інвалідом з дитинства, тож він і донині перебуває на обліку як людина з обмеженими фізичними можливостями.
   З 10 років займався боротьбою, потім дзюдо, самбо, рукопашним боєм, армрестлінгом та гирьовим спортом.
    У 15 років став чемпіоном України з рукопашного бою. Пізніше здобув титул чемпіона України з народної боротьби, звання «Найсильнішого у Донбасі», зрештою став рекордсменом Книги рекордів Гіннеса України та Росії.
    Дмитро Халаджі в 2011–2012 рр. працював у США (цирк «Ринглінг Бразерс»). З гастролями побував у 41 штаті.
   Йому вдалося відразу на 10 кг побити рекорд легендарного античного силача Бібона, який мізинцем піднімав 152-кілограмовий камінь.
   За Дмитром залишається поки й інше фантастичне досягнення - «Чортова кузня»  -на його грудях кувалдами розбили три бетонних блоків вагою 700 кг, і при цьому Дмитро лежав на вістрях цвяхів!
   Вичитавши, що триста років тому британець Томмі Тофіана зумів підняти три бочки з водою (вертикально одна на одній) загальною вагою 800 кг, Халаджі вже в наші дні переписав це досягнення на своє ім'я, піднявши трубу вагою 860 кг, а потім і на всі 1022 кг
   Влітку 2012 року отримав пропозицію зіграти головну роль у фільмі «Іван Сила». Заради зйомок призупинив контракт з американським цирком. 
Найвизначніші спортсмени, які прославили Україну
Увага !!! Д.З.  Записати до зошита тему уроку, після переглянутого матеріалу законспектувати ПРОТОТИП , опрацювати  (письмово) таблицю Анкета героя  та тести , на прикладі твору «Неймовірні пригоди Івана Сили» написати твір на тему «Чому я маю пишатися своїм народом?»  
24 квітня 
Тема. Олександр Гаврош. Коротко про письменника. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача


Увага !!! Д.З. Опрацювати за підручником с. 234-260 українська література 7 клас, подивитись художній фільм "Пригоди Івана Сили", законспектувати до зошита тему уроку та паспорт до твору переглянувши наступне: ВікіпедіяДовідка
22 квітня
Тема. Олена Теліга. Вірш "Сучасникам" як моральний заповіт нащадкам.
Переглянути потрібне :
1.Відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=EAEH_W6TZVE
2.Прослухати вірш https://www.youtube.com/watch?v=YzeSlboJi-g
3.Прочитати https://vseosvita.ua/library/olena-teliga-poezia-sucasnikam-ak-moralnij-zapovit-nasadkam-49053.html
            Художні особливості та  паспорт-характеристика вірша      
                                       О. Теліги «Сучасникам»
Тема
Послання в майбутнє, звернення до нащадків
Ідея
Авторка закликає горіти душею, діяти сміливо, виробити в собі рису суворої самодисципліни та обов’язку, не втрачати людських рис на тернистих шляхах випробувань
Мотив
Автобіографічний, усеперемагаючого життєлюбства
Жанр лірики
Громадянська (патріотична)
Художні засоби
епітети
«хуртовині сніжній», «у холодній зливі», «ясних привітів»
метафори
«Палити серце в хуртовині сніжній,
Купати душу у холодній зливі». «Вітрами й сонцем Бог мій шлях намітив»
риторичні оклики
«Не треба слів! Хай буде тільки діло!»
звертання
«О, краю мій, …»
інверсія
Хуртовині сніжній
образи-символи
вогонь, вода, вітер — символізують буремність, неспокій, очищення, оновлення
Увага!!! Д.З. Переглянути потрібне, опрацювати згідно підручника 
с. 229-235законспектувати до зошита :
1. Тему уроку.
2. Паспорт твору "Сучасникам"(дивись вище)
3.Дати відповідь на питання (письмово) ***Як ви вважаєте, чи могла доля
О. Теліги скластись інакше?

15-17  квітня 
Тема. Олег Ольжич.Український національний герой, лицар духу. . Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм. висловлені образним словом у вірші "Захочеш і будеш"
Увага!!! Д.З. Опрацювати весь матеріал підручника з даної теми. Законспектувати 1).Біографію письменника (самі головні події)
2). Випишіть  із твору "Захочеш і будеш" цитати, які найбільше вам сподобалися, визначте їхню роль у розкритті теми та ідеї поезії 
3). Паспорт до вірша"Захочеш і будеш" ( підказки шукай  у рекомендованих посиланнях)  https://www.youtube.com/watch?v=aoM3mdGlOII вірш "Захочеш і будеш"
Увага!!!Д.З. Опрацювати тести https://naurok.com.ua/test/oleg-olzhich-biografiya-ta-virsh-zahochesh---i-budesh-89018.html
Надіслати Д.З. до 22.04

Рекомендовано до перегляду: http://irynaonuferko.blogspot.com/2016/03/blog-post_29.html
https://naurok.com.ua/oleg-olzhich-poet-nacionalnogo-gero-zmu-problema-lyudsko-voli-v-poezi-zahochesh-i-budesh-iz-ciklu-neznanomu-voyakovi-zaklik-iti-za-velinnyam-svogo-sercya-zhiti-povnokrovni-107354.html розробки уроків із відеоматеріалом 
https://www.youtube.com/watch?v=Z3Xf5WNg738 Олег Ольжич пісня Незнаному воякові
https://www.youtube.com/watch?v=4TaDyLrr8Oc фільм "Вогонь посвяти" про життя поета
9 квітня 
Тема. Контрольна робота на тему"Ти знаєш, що ти людина". 

Написання контрольного твору за вивченими у 7 класі творами В.Симоненка, М. Павленко, Л.Пономаренко.

Рекомендації до написання
1).Твір пишемо на окремих аркушах у лінію, надсилаємо вчителю для перевірки та оцінювання. 
 2).Н-д:
Ти знаєш , що ти- людина? ( твір-роздум за однойменною поезією  В.Симоненка)
                                                 Твір


*  Поради щодо написання твору
1.      Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору.
2.      На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
3.      Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
4.      Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
5.      З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
6.      Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
7.      Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.
8.      Перевірте написане, виправте помилки.
*    Додатковий коментар
Основна частина твору — це безпосереднє розкриття теми. Не слід забувати, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення учня повинна розвиватися від конкретної деталі до узагальнення або навпаки — від загального до конкретного.
Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну частину, бо тоді розкриття теми твору не буде достатнім.
*      Зразок  твору
*      „Ти знаєш, що ти - людина?” (твір-роздум за однойменною поезією В. Симоненка)
*       В одній з найкращих своїх поезій Василь Симоненко запитує читача: „Ти знаєш, що ти людина?” На перший погляд, це питання видається риторичним, але це тільки на перший погляд. Звісно, всі ми люди, але мало хто з нас може дати хоча б приблизне визначення цьому поняттю, можна навіть сказати, — цій філософській категорії... Що значить бути людиною? Що для цього треба робити, чого прагнути? Я думаю, кожен повинен намагатися відповісти на це питання хоча б для себе: це допомагає визначити свої життєві орієнтири, розібратися у своїх же власних поглядах на світ та на себе.
*         Цікаво простежити, як змінювався погляд на людину, її життєву місію і місце у всесвіті протягом сторіч. Згадаймо фаталізм давніх греків та римлян: вони вірили, що життям людей повністю керують боги, все визначаючи наперед. Долю, визначену олімпійськими богами, на думку давніх народів, не можна було змінити. У часи Середньовіччя людина все ще перебувала під тиском догм, визначеності наперед. Тільки в епоху Відродження починається розквіт незалежності людської істоти, постулюється свобода вибору, можливість самому вирішувати свою долю. У цей час митці у творах мистецтва пропагують принципово нові ідеї: вважається, що людина містить бога в собі, сама є напівбожественою істотою, здатна творити, розвиватися, обирати свою долю. Так само й пізніше, натхненні відкриттями науки, розвитком цивілізації, люди дедалі більше вірять у власну відповідальність за своє життя, у право змінювати та обирати свою долю. Як бачимо, погляди на саму людську сутність змінювались протягом сторіч. Чи було щось, що поєднувало всі ці думки та теорії? Безумовно! Яку б концепцію не підтримували представники того чи іншого історичного та культурного часу, яку б філософську школу не вважали найкращою, проте зоставалися вічні, загальні цінності. Людина за природою своєю добра, народжена у добрі і створена для добра. Людина має дар від Бога: можливість творити, розвиватися, кожен народжується, маючи певні таланти, — треба лише розвивати їх, а не „закопувати у землю”, як кажуть.
*          Схожі погляди висловлює Василь Симоненко у своїй поезії із промовистою назвою „Ти знаєш, що ти — людина?”. На початку твору поет зазначає: „Усмішка твоя єдина, Мука твоя — єдина, Очі твої — одні”. Ця фраза проходить рефреном крізь увесь поетичний твір. Головним у людині, як можна зрозуміти з поезії, Василь Симоненко вважає індивідуальність, особистісне начало.
*         Спочатку ця думка видалася мені не новою, але потім я зрозумів, наскільки важливою вона є, наскільки загострюється її актуальність у наш час! Адже зараз риси індивідуальності часто стираються. Глобалізація, про яку постійно сперечаються представники різних політичних та громадських організацій, напевне, має свої позитивні риси, але так часто вона призводить до нівеляції відмінностей між людьми, між цілими націями. Люди прагнуть певної уніфікації одягу, з'являється поняття „загальних, світових” мов (такою стає англійська), в електронному спілкуванні за допомогою Інтернету стираються майже всі вікові, соціальні відмінності між людьми. Я впевнений, що це є проблемою на сучасному етапі розвитку людства, яку треба розв'язувати, принаймні намагатися розв'язати. Не треба намагатися самотужки змінити світ: рясно розсипати антиглобалістські гасла і подібне, — мені здається, треба почати з себе, з визначення індивідуальності у собі. Люди, які мають власний стиль в одежі, власну неповторну манеру говорити та є незалежними й оригінальними у думках та поглядах на життя, привертають до себе увагу, з ними приємно та цікаво спілкуватися.                                            Тож треба більше уваги приділяти своєму розвиткові, виробленню власних смаків та поглядів, пам'ятаючи, що будь-яка людина неповторна. І дуже добре, що є літературні твори, які нагадують нам про такі важливі аспекти людського життя, допомагають нам у суєті повсякденності не забути вічні моральні категорії, не загубити головне у собі: усвідомлення того, що кожен з нас — Людина...

квітня
Тема: Л.Пономаренко. Новела "Гер переможений." Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо.)                                        Переглянути урок і опрацювати https://klasnaocinka.com.ua/uk/article/01042020-7-klas-ukrayinska-literatura-liubov-ponom.html
УВАГА!!!(відкрий-- натисни на  слідуюче посилання 
/uploads/editor/3851/689030/blog_/files/7_klas.docx і опрацюй запропоноване)
Увага!!!Д.З.
1.Визначити спільне та відмінне між новелою та оповіданням (у зошиті показати у вигляді таблиці, як  Н-д на с.215).  
2.Записати лексичне значення слів гуманізм, толерантність(с.219) 
3.Творче завдання  «Мій власний  проект»                                                              Якщо у вашій родині є  учасники подій Другої світової війни ( дідусь,бабуся, тітка, дядько ін..), вам про них відомо, то  на слідуючий урок підготуйся до розповіді та демонстрації фотографій ветеранів та дітей війни, листів трикутників, фотовиставки, відеозапис під назвою «Наслідки лихоліття»     або     Опрацюй завдання с.220 (створи кадроплан до твору «Гер переможений»)





Немає коментарів:

Дописати коментар