Дистанційне навчання 10 клас

Шановні учні! 
 Карантин продовжено. Консультації можна отримати  у телефонному режимі та соціальній мережі Viber (0500595981).



Підготовка до ЗНО -2021 
Завдання та тести
ЗНО-2020 та його розбір з поясненням
Всяка всячина з української мови
Всяка всячина з української літератури
Власне висловлювання
Власне висловлювання ( приклади)
Топ 5 екранізацій історичних літературних творів
28 травня. Українська мова
Шановні учні! Сьогодні останній урок 2019-2020 навчального року. ІІ семестр ми з вами закінчили дистанційно. Прохання, перегляньте виконання д.з. за всі дні, можливо ви хворіли, чи з інших причин не змогли вчителю надіслати виконання, то допрацюйте та надішліть. Ви всі молодці!!! 
Завдання на літо. По бажанню можна переглянути підручник українська мова для 11 класу.
                          Українська література
Шановні учні! Сьогодні останній урок 2019-2020 навчального року. ІІ семестр ми з вами закінчили дистанційно. Прохання, перегляньте виконання д.з. за всі дні, можливо ви хворіли, чи з інших причин не змогли вчителю надіслати виконання, то допрацюйте та надішліть. Ви всі молодці!!! 
                         Зарубіжна література
Шановні учні! Сьогодні останній урок 2019-2020 навчального року. ІІ семестр ми з вами закінчили дистанційно. Прохання, перегляньте виконання д.з. за всі дні, можливо ви хворіли, чи з інших причин не змогли вчителю надіслати виконання, то допрацюйте та надішліть. Ви всі молодці!!! 
26 травня. Зарубіжна література
Тема. Підсумковий урок .Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу за весь навчальний рік.
Увага!!! Д.З. Написати відгук на тему "Твір, який мені найбільше запам'ятався", переслати вчителю для перевірки та виставлення підсумкових.
Завдання на літо! Прочитати твори, які будуть вивчатися в 11 класі (дивись за посиланням)  Твори, які вивчатимуться в 11 класі  та  за підручником

Література для позакласного читання
  1. Бах Р. «Чайка Джонатан Лівінгстон».
  2. Бунін І. «Антонівські яблука».
  3. Гарсіа Маркес Г. «Стариган із крилами», "Сто років самотності".
  4. Єсенін С. Поезії.
  5. Камю А. «Міф про Сізіфа».
  6. Коельо П. «Алхімік». «Вероніка вирішує померти».
  7. Купрін О. «Гранатовий браслет»
  8. 8.У.Еко "" Імя троянди
Для вивчення напамять
  1. Ґійóм аполлінéр «Міст Мірабо».
  2. Олексáндр Блок «Незнайома» аба Анна Ахматова уривок із твору "Реквієм".
  3. 3. Маяковський "Борг Україні"
ІНТЕРНЕТ ДЖЕРЕЛА (електронні бібліотеки)
1.     Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http://ae-lib.narod.ru
2.     Електронна бібліотека «Джерело»: http://ukrlib.com
3.     Бібліотека українського центру: http://ukrcenter.com
4.     Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою: http://chl.kiev.ua
                               Українська література
Тема. Підсумковий урок .Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу за весь навчальний рік.
Увага!!! Д.З. Написати відгук на тему "Твір, який мені найбільше запам'ятався", переслати вчителю для перевірки та виставлення підсумкових.
Завдання на літо! Прочитати твори, які будуть вивчатися в 11 класі (дивись за посиланням) Твори, які вивчатимуться в 11 класі та за підручником + Авраменка 
                              Українська мова
Тема. Контрольна робота.   Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Практична риторика ( усний твір)
Виконання роботи складається з двох частин .  Причому друга частина включає в себе обов'язковий вид виконання - це усний твір. за який виноситься окрема колонка в журналі "Усний твір"
                                                                        І частина
                           Поняття норми в сучасній українській літературній мові
1. Орфографічні помилки допущено в рядку
а) товариство, сиваський,острозький
 б) латинський,казахський, меккський
в) герцозький, агенство, варязький
 г) ткацтво, намісництво, убозтво
2. Подвоєні літери не треба писати в усіх словах рядка
а) бов...аніти, нехворощ...ю, лист...ям
 б) с...авці,ім...іграція,від...звенів
в) стат...ей, довгождан...ий, буквен..ий 
г) міськ...ом, жовч...ю, здійснен...ий
3. Літеру е треба писати в усіх словах рядка
а) мавп...ня, квоч...чка, вул...чка
 б) горл...чка, слон...ня, кош...чок
в) горл...чко,мар...во, ліж...чко
 г) зробл...ний, печ...ний, печ...во
4. Разом треба писати всі слова рядка
а) лимонно/кислий,перекоти/поле,сніжно
/білий
б) кисло/молочний,суспільно/корисний,
червоно/гарячий
в) західно/український, південно/східний, 
г) кримсько/татарський,
жовто/гарячий,темно/синій
5. М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

а) конферанс...є,шифон...єр,він..єтка
 б) кол..є, кон..юктивіт, порт..єра
в) ін...єкція, ком....ютер, ад...ютант
 г) пас...янс, Н...ютон, б...джет
6. Апостроф треба ставити на місці проуску в усіх словах 
а) рутв...яний, Х...юстон, ф...юзеляж, П...єро 
б) між...ярусний, Рейк...явік,черв..як, розв...язка
 в) різдв...яний, тьм...яний, П...ємонт, б...язь
 г) торф...яний,різьб...яр,К...юрі, В...єтнам
7. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
а) барок...о, нет...о, ем...ігрант, Ген..адій 
б) піц...а, мул...а, ім...ігрант, сюр...еалізм
 в) бул...а, мір...а, Джульєт...а, Ботічел...і 
г) інтермец...о, Бон..., Ніц...а,ак...ордеон
 8. Помилки допущено в рядку 
а) гуашшю, тінню,путтю, глазур'ю
 б) нежиттю, подорожжю, гущавінню,шампунню 
в) жовчю, нехворощю, здатністю, каніфоллю
 г) пастеллю, піччю, вермішеллю,статтю 
9. Тільки в множині вживаються всі іменники
 а) штани, ясна,піщинки
 б) вила, народи, Суми
 в) гордощі, надра, двері 
г) прянощі, спомини, сутінки 
10. Неправильно узгоджені слова в рядку 
а) повноводе Хуанхе, сонячний Перу, свіже брокколі 
б) духмяна салямі, свіжа путасу, зелений Борнео 
в) багатолюдне Токіо, смачна кольрабі, рожевий фламінго
 г) маленький шимпанзе, далеке АбуДабі, екстравагантний маестро
 11. Правильно записано словосполучення 
а) ста гривен
 б) мальовничих узбережжів
 в) удар по воротам 
г) навчати музики 
12. Правильно узгоджено числівник з іменником
 а) обидва учня
 б) четверо сестер
 в) три хаків'янина 
г) три з половиною кілограма
                                                                          ІІ частина
                                                                  Практична риторика
1. Еристика – це

А) мистецтво красномовства
Б) мистецтво ведення суперечки
В) мистецтво комунікації
Г) мистецтво декламації.
2. Як можна визначити поняття «суперечка»:
A) Комунікативна ситуація, де наявне активне ставлення одного з учасників до позиції іншого, що виражається в її критичному оцінюванні.
Б) Процес пошуку істини, аргументоване відстоювання свого погляду на ту чи іншу проблему й спростовування протилежних думок.
В) Комунікативний процес, у якому одна сторона переконує іншу; у процесі немає досягнення спільної мети.
Г) Комунікативна ситуація, метою якої не є досягнення згоди, а перемога над супротивником, утвердження власного погляду.
3. Хто є учасниками суперечки?
А) пропонент, опонент, аудиторія
Б) пропонент, опонент
В) промовець, слухачі
Г_ опоненти, аудиторія.
4. Установіть відповідність між різновидами суперечок та їхніми визначеннями:
А) дискусія 
Б) полеміка
В) диспут
1.Різновид суперечки, метою якої є не досягнення згоди, а перемога над супротивником, утвердження власного погляду.
2.Обговорення різними людьми певного сперечливого чи складного питання з метою спільного пошуку істини, вирішення проблеми, досягнення згоди між учасниками суперечки.
3.Вид публічної суперечки, предметом якої є наукове або суспільно важливе питання. 
5. Установіть відповідність між способами доведення та їхніми визначеннями:
А) теза
Б) аргументи
В) демонстрація
1.Форма логічного зв’язку між тезою й аргументами.
2.Думка, істинність якої треба довести.
3.Думки, істинність яких уже доведена чи перевірена.
6. Скільки існує правил ведення суперечки?
А) 15
Б) 10
В) 5
Г) 13
7. Установіть відповідність між полемічними прийомами та їхніми поясненнями:
А) «заковтування гачка»
Б) бумеранг
В) гумор, іронія, сарказм
Г) атака запитанням.
1.Ці засоби підсилюють полемічний тон мови, її емоційний вплив на слухачів чи опонента; допомагають розрядити напружену атмосферу;
2.Мета прийому – змусити опонента захищатися, поставити його в скрутне становище;
3.Полягає в тому, що теза чи аргумент повертається проти тих, хто її висловив;
4.Суть прийому полягає в наведенні доказів на користь противника (з яким він згоден), а потім несподівана демонстрація їхньої непереконливості.
8. Установіть відповідність між видами запитань та їхніми поясненнями:
А) закриті
Б) складні
В) провокаційні
Г) некоректні
1.    Які запитання вимагають не менше двох відповідей?
2.    У яких запитаннях за основу взято некоректні судження?
3.    Які запитання передбачають два варіанти відповіді: «так» і «ні»?
4.    Відповідаючи на які запитання, треба викрити позицію опонента й дати відкритий бій?
9. Усний твір ( голосове повідомлення скинути на Viber (0500595981).
Вибір майбутньої професії має велике значення, адже від нього значною мірою залежить усе подальше життя людини. Одні вибирають фах за престижем, інші – за покликанням, а хтось погоджується реалізувати мрію батьків, хоча душа до неї не лежить. За яким із цих принципів треба вибирати справу свого майбутнього життя?
Увага!!!Д.З.Виконати письмово контрольну роботу, записати голосове повідомлення і надіслати вчителю для перевірки та виставлення оцінок (К.роб, усний твір)
22 травня. Українська мова
Тема. Контрольне есе "Явище природи , що викликає найбільше захоплення та здивування"
Увага!!! Д.З. Написати контрольне есе та переслати вчителю для перевірки. 
При написанні скористатися форзацом підручника* Памя'тка "Як написати есе".
21 травня. Українська література
Тема . Урок узагальнення та систематизації вивченого. Твори, які вивчалися протягом року. 
Увага!!! Д.З. Опрацювати рекомендований матеріал усно (урок, вивченого, вивчалися)
19 травня. Українська мова
Тема. Практична риторика. Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріал підручника с.165-172,
виконати вправу 329 -письмово.
                                  Українська література
Семестрова   контрольна   робота , 10 клас
Дата проведення______________________
Тема. Творчість М. Коцюбинського, О.Кобилянської, В.Стефаника, В.Винниченко,
 Л.Українки, М. Вороного, О. Олеся
Інструктаж проведення
Завдання 1-20 (0,5 б), 21-22 (1б). Виконані завдання прислати вчителю до 12.00 год. 
Тести
1. Вислів «Importu phantasie» у перекладі з французької означає: 
а) "Фантастична імпровізація";       б) "Мріяти фантастично";  
в) "Фантазія-експромт";                    г) "Експромт у часі". 
  2. Три артистичні натури, різні за характерами, але поєднані любов’ю до прекрасного, зокрема до музики, змальовано у творі: 
а) «Impromtu phantasie»;         б) «Intermezzo»;
в) «Тіні забутих предків»;        г) «Valse melancoligue».
3. За основу твору «Камінний хрест» автор В.Стефаник  узяв…
а) вигадану  історію;                                    б) розповіді емігрантів;
в) факт із життя Штефана Дідуха із с.Русова;    г) історію Василя Гнидки.
4. У творі Винниченка „Момент” події відбуваються
а) розкішним літнім днем;        б) розкішним весняним днем;
в) розкішним зимовим днем;    г) розкішним осіннім днем.
 5. Кульмінацією новели “Камінний хрест” Василя Стефаника є:
а) пісня про загублені молоді літа;           б) розповідь Івана односельцям про хрест;
в) звернення Івана Дідуха до дружини;     г) танець Івана Дідуха з дружиною.
6.  «Тіні забутих предків» за жанром це:
а) казка;   б) легенда;   в) повість;    г) притча.
7. Прагнення молодої, активної особистості жити на повну силу озвучене у творі:
а) "De libertate";               б)"Contra spem spero!";
в) "Блакитна панна";         г)  "Чари ночі".
8. У драмі-феєрії «Лісова пісня» порушено всі проблеми, ОКРІМ:
а) людини і природи;          б) добра і зла;
в) війни і миру;                     г) кохання і зради.
9. "Інфантою" постає образ:
а) дівчини-весни;               б)дівчини-краси;
в) зрадниці;                          г) першої любові.
10. Блавати, камеї, фрески – ці образи емоційно наснажують поезію:
а) "Арфами, арфами..";       б) "Ви знаєте, як липа шелестить…";
в) "Блакитна панна";           г) "Чари ночі".
11. У поезії "Інфанта" "акордами проміннострунними", "килимами вогненолунними", "у завивалі  мрійнотканному" - усе це:
а) лексичні помилки;                б) тавтології;
в) авторські неологізми;            г) запозичені епітети. 
12.  Якою є композиція твору О.Олеся  "По дорозі в Казку"?  
а) представлено три символічні картини;           б) вступ, три картини
в) пролог, дві картини, епілог;                             г) чотири картини 
13. Які тенденції наявні у творчості О.Олеся?
а) неоромантичні, символістські.
б) імпресіоністичні, неоромантичні;
в) неореалістичні, експресіоністичні;
14. Яка річка згадується в поезії "О слово рідне, орле скутий..."
а) Дунай;   б)  Дніпро;    в)  Дністер;      г)  Буг.
15. Твір Олександра Олеся «Чари ночі» належить до такої тематичної лірики, як:
а) філософська;          б)  інтимна;
в)  пейзажна;               г) патріотична
16. М. Коцюбинського називають
а) Кобзарем;         б) Людинознавцем; 
в) Каменярем;       г) Сонцепоклонником.
17. Твір "По дорозі в Казку" тематично перегукується з творами ....
а)"Мойсей" І. Франка;                        б)"Сліпці" Моріса Метерлінка; 
в)"Зимова казка" Генріха Гейне;        в)"Міщанин-шляхтич" Мольєра.
18. Основним мотивом поезії є :  
а) уславлення весни й перемоги життя
 б) возвеличення жіночої краси
в)оспівування революційних змін
г)піднесення сили мистецтва.
19. Символізм-це течія:
а) класицизму;     б)романтизму;    в)реалізму;    г)модернізму.  
20. Який із поданих висловів характеризує вірш М. Вороного «Блакитна Панна»? 
а) У поезії переважає піднесено-оптимістична настроєватональність. Мотив боротьби узгоджується з мотивом творчості, а символічний образ слова-зброї висувається на передній план.
б) Весняний солов’їний спів викликає в уяві читача усталену асоціацію: весна — пора кохання.
в) У початковій строфі прихід весни перетворюється в поетичній уяві автора на урочисту й яскраву містерію.
 г) З окремих деталей вимальовується реальна зустріч: осінній вечір і жіночий силует на «туманному обрії»
д) Вплив народної пісні надав монологу ліричного героя, збентеженого байдужістю коханої, м’якого ліризму й простоти.
21. Установіть відповідність між цитатою з твору та його назвою
1) «Поїзд летів, повний людськогоА «Тіні забутих предків»    
гаму. Здавалось, город витягує в           Б «Impromtu phantasie»
поле залізну руку за мною і не               В «Камінний хрест»
пускає…»                                                  Г «Intermezzo»
2) «Тихо дзвонить хвоя смерек,              Д «Valse melancoligue»
тихо шепочуть ліси холодні сни
літньої ночі, плачуть дзвінки корів,
і гори безперестанку спускають сум
свій  в потоки…»
3) «На подвір’ю Іван танцював дальше
якоїсь польки, а Іваниха очепилася
руками порога і приповідала: «Ото-мси
ті відходила, ото-мси ті відгризла
оцими ногами!»
4) «Гордість, яку природа кладе нам у
душу, повинна ти більше розвивати. Се
одинока зброя жінки, якою вона справді
може вдержатись на поверхні життя».
22. Установіть відповідність літературознавчих  понять із їх визначенням. 
1. Напрям модернізму, якому властиві увага до незвичайних особистостей, сильних пристрастей, до всього загадкового й фантастичного.
2. Мистецький стиль початку XXст., відображення загостреного суб'єктивного світобачення через гіпертрофоване авторське «Я», напругу його переживань та емоцій.
3. Основною рисою цього мистецького напряму є те, що конкретний художній образ у його творах перетворюється на багатозначний символ.
4. Напрям у мистецві й літературі, представники якого прагнули відтворити реальний світ у його рухливості й мінливості, передати свої враження.
а) неоромантизм;   б) символізм;    в) експресіонізм;  г) імпресіонізм.
                                 Зарубіжна література
Тема. Контрольна робота . Драматургія кінця XIX- початку XX ст. Сучасна література в юнацькому читанні. М. Метерлінк "Синій птах".Коельо"Алхімік".Мо Янь "Геній"
І варіант
Початковий рівень (3 бали)
   1.   У 1911 році М.Метерлінку була присуджена премія:
а) Букерівська;
б) Нобелівська;
в) Гонкурівська;
г) Пуліцерівська.
       2.   Символом вiчного прагнення людства пiзнати таємницi буття у п’єсі  М.Метерлінка є:
a)   шапочка з діамантом;
б) чарівна паличка;
в) Синій птах;
г) чудодійна пір’їна.
3. Слова: «Всi матерi багатi, якщо вони люблять своïх дiтей. … ïх любов є найчудовiшою з усiх радостей», - належать… 
a)   Феї;
б) Душі Світла;
в) Материнській Любові;
г) Старому Часу.
            4.  Автор бестселерів Пауло Коельо народився в…
а) Парижі;
б) Лондоні;
в) Амстердамі;
г) Ріо-де-Жанейро.
     5.  Слова:«Пам’ятай, що, коли ти чогось хочеш, весь Всесвіт  сприятиме тому, щоб бажання твоє здійснилось»,-  належать…
а) Мельхиседеку;
б) англійцю;
в) Алхіміку;
г) продавцеві кришталю.
    6. Циганка розгадала сон Сантьяго в обмін на…
а) 10 овець;
б) 1/10 частину стада;
в) 10 золотих;
г) 1/10 частину скарбу.
                            Середній рівень (3 бали)
1.Відновіть маршрут подорожі Сантьяго (за повістю П.Коельо «Алхімік»).
А Пустеля Сахара
Б Оаза Ель-Фаюм
В Містечко Тариф
Г Табір Блакитних Вершників
Д Порт Танжер
 2. Чому М.Метерлінк у своїй п’єсі-феєрії «Синій птах» робить головними героями дітей?

3.  
Які проблеми призначення науки в суспільстві піднімає Мо Янь у творі "Геній"?
                           Достатній рівень (3 бали)
1.   Вкажіть ознаки «нової драми».
2.   Які риси художнього стилю автора притаманні повісті «Алхімік»?
 Високий рівень (3 бали)
Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань.
1.   Наскільки важливою для сучасної людини є категорія щастя? Що думає про це Моріс Метерлінк,автор п’єси «Синій птах»?
2.   На які складні життєві запитання допомагає знайти відповіді книга П.Коельо «Алхімік»?
3. Поділіться враженнями від прочитаного твору Мо Яня "Геній"
 15 травня . Українська мова
Тема. Особливості кличного відмінка. Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.
Увага!!! Д.З. Опрацювати параграфи 48-49 (вивчити правила, 
виконати вправи 410(без додаткового завдання),414 (з додатковими завданнями).
14 травня. Українська література
Тема.  Драматичний етюд "По дорозі в Казку". Дорога в казку- символ духовних поривань до кращого життя. Маса , гурт людей і їх провідник. Лідер- сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю.
т.л.:драматичний етюд
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріали підручника с.306-317, переглянути  паспорт творуУРОКуроквідео , Вікіпедія (усно),
написати твір ""Символізм драматичного етюду "По дорозі в казку"
12 травня. Українська мова 
Тема. Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. Словозміна іменників ІV відміни.
Увага!!! Д.З. Опрацювати параграфи 46-47, вивчити правила с.204, 207, виконати вправи 401(1), 406(усі завдання).
              Українська література
Тема. "Чари ночі"- перлина інтимної лірики української поезії Олександра Олеся.
 Експресивне висловлювання патріотичних почуттів ( "О слово рідне! Орле скутий")".
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріали підручника с.302-305, зробити (письмово) ідейно-художній аналіз творів,
вірш "Чари ночі"вивчити напам'ять.
    Зарубіжна література 
Тема. Позакласне читання. Й Ягелло ( нар.1974 р.)-польська письменниця, авторка творів для дітей та підлітків. "Кава з кардамоном": синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) 
Увага!!! Д.З. Ознайомитися з творчістю письменниці https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%99%D0%BE%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%AF%D2%91%D0%B5%D0%BB%D0%BB%D0%BE , 
 відеоматеріал https://www.youtube.com/watch?v=eNUzO7jIspI
прочитати повістьhttps://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8120 
Написати паспорт твору, виконати тестиhttps://naurok.com.ua/test/i-yagello-kava-z-kardamonom-385379.html
8 травня .Українська мова
Тема. Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального відмінка, іменників знахідного відмінка; місцевого відмінка однини і множини.
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріал підручника параграф 45, с.194- 197(правила),  вправа 386( усно) , 382 письмово.
7 травня. Українська література
Тема. Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання Олександра Олеся
Неоромантичні, символістські тенденції у творчості 
("З журбою радість обнялась...)https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=mkNUHQlOVIg&feature=emb_title

Олександр Олесь (Олександр Іванович Кандиба) «З журбою радість обнялась» (1906)
Ідейно-художній аналіз твору

Збірка поезій
«З журбою радість обнялась» (1907)











Олександр Олесь (Олександр Іванович Кандиба)
05.12.1878 – 22.07.1944







































Літературний рід
Лірика
Вид лірики
філософська
Жанр
Вірш-медитація
Напрям
Неоромантизм
Стильові ознаки поезії
• загострена чутливість; тонке художнє сприймання світу, нестримне поривання до краси;
• щирий ліризм, сповідальність;
• глибоке відчуття й оригінальне переосмислення фольклору;
• часте використання антитез, контрастів;
• майстерне відтворення в слові гами звуків і кольорів навколишнього світу,
вишукана мелодійність.
Основний мотив
Журба і радість - загадкова траєкторія індивідуального сприйняття життєвого руху. Сприйняття світу в потужному змаганні різноспрямованих сил.
Ідея
Боротьба й поєднання протилежностей: утвердження думки про те, що журба і радість – одвічні супутники людської долі
Головна думка
В обоймах з радістю журба.
Одна летить, друга спиня...
І йде між ними боротьба,
І дужчий хто — не знаю я...
Символічні образи
Журба і радість,
сльози і сміх, ніч і ранок завжди переплітаються у світовідчутті та творчості митця, власне, як і в реальному житті, що зіткане з химерних суперечностей.
«Енергія» твору
…«журба» й «радість» обертаються на універсальні рушії самого життя,
протиставляються й парадоксальним чином поєднуються в складному переживанні:
З журбою радість обнялась…
Образ ліричного героя
1)      Емоційне осяяння-прозріння, піднесена тональність, дивна суміш здивування й захоплення характеризують почуття ліричного героя.  
2)      Філософська, споглядальна позиція. Він — зачарований спостерігач, якому відкрилася вища динаміка нестримних світових сил.
3)      Герой констатує власний статус пасивного учасника й одночасно споглядальника боротьби й поєднання протилежностей, що поширюються й на нього самого як маленьку частку життєвих процесів.
Художній прийом побудови вірша
(художні засоби)
Прийом антитези:
Одна летить, друга спиня…
Оксюморон:
В сльозах, … мій сміх…
Порівняння: як в жемчугах, мій сміх
Персоніфікація: з журбою радість обнялась
Віршовий розмір
Чотиристопний ямб з пірихієм
Характер римування
Перехресне
Особливості рими
Чоловіча 
Увага!!!Д.З. Опрацювати матеріали підручника с.294-304, дати відповіді 
( письмово)
  1. Хто навчив О. Олеся читати,  в якому віці?
  2. Яку книгу любив і знав майже напам'ять О. Олесь?
  3. Чи любив учитися в школі О. Олесь?
  4. Які мови вивчав автор?
  5. Хто "кинув перші лучі національної свідомості" за словами О. Олеся?
  6. Де навчався митець у 1903 році?
  7. Хто переконав О. Кандибу стати виключно українським письменником?
законспектувати паспорт твору 

Запишіть паспорт твору:
  • Рід - лірика;
  • вид - інтимна;
  • будова - два катрени, своєрідний монолог поета;
  • мотив - боротьба протилежних почуттів у душі поета;
  • образи - ліричний герой, журба і радість;
Художні засоби визначте самостійно:

Епітет
Персоніфікація, оксиморон
Багатосполучниковість



Порівняння
Інверсія
Обірване речення



Антитеза
Контраст
Риторичне запитання




  • римування - перехресне;
  • віршовий розмір - ямб;
  • течії - неоромантизм та символізм. 
5 травня. Українська мова
Тема.  Відмінкові закінчення іменників із конкретним та абстрактним значенням  ( терміна-терміну, феномена- феномену). Урок+Урок
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріал підручника параграф 45, с.191- 192(правила),  вправа 377( усно) , 378 письмово.
                             Українська література
Тема. М. Вороний. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень у творі "Інфанта" Урок
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріал підручника на с.290-291, навчитися виразно читати та аналізувати  вірш "Інфанта", законспектувати паспорт вірша, "Особливостті поетичного стилю М. Вороного," скласти гроно"" Поезія М. Вороного"
Додаток до уроку
Крім символізму, в поезії М. Вороного можна також знайти відчутні риси неоромантизму і реалізму.
  • Вірш «Інфанта» увійшов до поетичного циклу « Лілеї й рубін» (1907- 1922).     У центрі твору – узагальнено – ідеалізований жіночий образ. Мотив захоплення красою жінки – наскрізний .

Інфанта – дитина, принцеса королівського роду в Іспанії та Португалії
                    репродукції картини Дієго Веласкеса «Інфанта»
Евристична бесіда.

У центрі поезії «Інфанта» - узагальнено – ідеалізований жіночий образ, який є сюжетним стрижнем твору. Згадка про революцію в даному випадку – це данина естетиці доби соціальних перетворень, ускладнена метафора.
  • Ви переглянули  картину. 
  • ***Як ви думаєте, чому в поета виникла асоціація з революцією? (Можливо, через червоний колір).
  • ****Знайдіть у творі авторські новотвори, неологізми. Яка їхня роль?
  • ****Які образи поезії «Інфанта», на ваш погляд, символічні, які асоціації вони викликають, чому?
  • ****Асоціативні зв′язки з якими творами світової (російської) літератури можна знайти, читаючи цю поезію? (О. Блок «Двенадцать» та ін.)
Висновок:
Вірш «Інфанта» - зразок інтимної лірики поета. У ньому М. Вороний розмірковує над враженням, яке справила на нього старовинна картина під такою ж назвою. Твір починається романтичною пейзажною картиною, у якій багато авторських неологізмів, створених його поетичною уявою
( «проміннострунними», « мрійнотканому», «вогнелунними»). З чуттям «побожної хвали» ліричний герой оспівує, жіночу красу, що, виринувши із глибини століть, залишилася вічною й нетлінною.

А світ продовжує жити, у ньому є завжди « два мечі» - добро та зло, і це слід сприймати як належне . Червоний колір полотна нагадав поетові червоні заграви революції.
Образи – символи – Революція, червона заграва, меч – повернення до реалій часу, передчуття біди.
Для символістів, як і для представників інших модерністських стилів, форма вірша, художні засоби набували дуже великого значення: важливо не стільки що сказати, а як сказати.
  1. Самостійна робота з підручником :скласти тези виступу за темою «Особливості поетичного стилю М. Вороного»
    • - Найхарактерніша риса поезій – музикальність.
    • - Звернення до різноманітних віршових розмірів.
    • - Різноманітна строфічна будова (двовірш, терцети, п′яти – шестирядковастрофа).

    • - Використання образів – символів.
  2. «Гронування» : скласти гроно «Поезія М. Вороного»

Модерніст – новатор – символізм – неоромантизм – тонкий лірик – співець краси – закоханий поет.
                               Зарубіжна література
Тема. Позакласне читання. Пауло(Паоло) Коельйо (нар.1947р.) Маг, пілігрим і письменник.  Урок  Роман"Алхімік". відеоогляд 
Увага!!! Д.З. Записати конспект уроку: повідомлення "Коельйо і Україна," паспорт твору,  характеристику Сантьяго , тести

                30 квітня. Українська література
Тема. Микола Вороний- ідеолог модернізації української літератури. Його творчість- перша декларація ідей і форм символізму.УРОК!  Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії презентація "Блакитна панна"DOVIDKA.BIZ.UA Вірш
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріал підручника с.282-290, с.320, записати до зошита  тему уроку , паспорт вірша,  ТЕСТИ, вивчити вірш "Блакитна панна" напам'ять
        28 квітня. Українська мова
Тема. Закінчення іменників  чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку О.Авраменко
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріал підручника параграф 45 (правила таблиці на с.190), виконати вправу375 (письмово) із вправи 374 виконати 2 завдання ( виписати іменники у формі чоловічого роду, виділити в кожному закінчення)
                               Українська література
Тема. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії "Лісова пісня"Урок
Увага!!! Д.З. Чи уважний ти читач?
Дати відповіді (письмово) на запитання :
1. Які "лінії дотику" можна знайти у творі Лесі Українки "Лісо­ва пісня" і сучасному реальному житті? »
2.  Чого навчає нас твір "Лісова пісня" Лесі Українки?
3.Виконати   клоуз-тести  
 Клоуз-тести «Хто з героїв...» за твором "Лісова пісня" 
     1.( ... )не дав зрубати старезного дуба, хоч за нього пропонували великі гроші?
     2. (  ...)чудовим співом ніжної сопілки пробуджує зі сну Мавку?
     3.( ... )просить Лукаша не точити сік із берези, бо то її кров?
     4.(...) лукава, ніби видра, і хижа, наче рись?
     5. (...) поранила серпом навмисне руку, щоб не жати жито й не шкодити Русалці Польовій?
      6. ( ... )в драговині цупкій привик одвіку усе живе засмоктува­ти? 
       7.(  ... )прагне все живе і вільне ввести у «твердиню тьми і спо­кою»?
      8. ( ... ) застерігав Мавку, щоб обминала людські стежки, бо на них «раз тільки ступиш — і пропала воля».
        9.( ...) для збагачення нехтує почуттями Лукаша, що полюбив лісову царівну.
       10. ( ... )залицяється до Мавки, але не бачить в її очах торішнього кохання й кидає, коли з'являється Марище?
        11. ( ...) захищає Мавку від Лукашевої матері, просить не називати її відьмою, бо відьми живуть у селі, а не в лісі?
        12.  ( ...) після зради Лукаша і її зневіри забирає Мавку до себе? 
                                Зарубіжна література
    Тема. Сучасна література в юнацькому читанні.
        Китай. Мо Янь -сучасний китайський письменник , лауреат Нобелівської премії з літератури.Презентація . Оповідання  "Геній"- історія талановитого юнака, який шукає спосіб убезпечнення людей до теми від землетрусів. урокМіфологічні алюзії у творі.Переглянути
        Увага!!!.Д.З.Опрацювати флеш-карткитести (письмово); матеріал підручника с. 230. Дати відповідь(письмово) на питання «Як запобігти проявам агресії у суспільстві?».
24 квітня. Українська  мова
Тема. Контрольне есе "Гаджети чи  реальне спілкування"
Увага!!! Д.З. Написати есе , надіслати вчителю для перевірки, зберегти, як і інші домашні завдання. При написанні есе використати пам'ятку "Як написати есе", яка знаходиться на форзаці підручника.
22 квітня. Українська література
Тема. Природа і людина у творі.          
Неоромантичне ствердження духовної сутності 
людини, її творчих можливостей.

Пояснення до уроку                      природа і людина у творі




Світ природи вічний, він постійно оновлюється. Протистояння між міфічними істотами диктується відмінностями, а не злобою та ненавистю. Світ людський приречений на загибель через поруйнованість душ, любов до статків та жорстокість. Лицемірство та жадоба наживи не дають людям зрозуміти, що життя закоротке, якщо постійно чинити зло.
Мавка та Лукаш вийшли з цих світів, але не змогли бути разом через відмінність внутрішню, а не зовнішню. Парубок з легкістю відмовляється від коханої заради Килини, повертається до свого світу і готовий жити за його законами. Проте Мавка не може повернутися в лоно природи, тому що її душа пережила людські почуття.
Увага!!! Д.З. Опрацювати матеріал підручника
 с. 319 ( Неоромантизм .Основні ознаки) Перевір себе!!! Виконай тести

21 квітня. Українська мова
Тема. Складні випадки відмінювання іменників. Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку.
Рекомендую до перегляду:1. https://mriya-urok.com/video/vidminyuvannya-imennikiv-1-vidmini/  2.https://www.youtube.com/watch?v=ltfjUKRyd_8
Увага!!! Д.З. Опрацювати згідно підручника параграф 44, виконати вправу 370.
Завдання надіслати до 24.04
                           Українська література
Тема. Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини.


Додаткова інформація розміщена на таких сайтах: 1.://fable.in.ua/simbioz-visokoyi-duxovnosti-i-budennogo-pragmatizmu-v-drami-feyeriyi-lisova-pisnya-lesi-ukrayinki/
2.https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/literature/50577/
Увага !!! Д.З. Опрацювати теоретичний матеріал підручника  
  с. 275-277.
Записати  до зошита  тему уроку, визначення симбіоз, символ, прагматизм; порівняльну таблицю позитивних і негативних рис характеру Лукаша;
Дати відповідь на запитання(письмово) *** У чому суперечливість образу Лукаша?
Завдання надіслати до 23.04
                           Зарубіжна література 
Тема. Розвиток  мовлення (усно). Зміни в драматургії на межі XІX-XX ст.
Бельгія. Моріс Метерлінк ( 1862-1942) як теоретик і практик "нової драми". 
Драма-феєрія "Синій птах".
т.л.: драма-феєрія
Увага !!! Д.З. Опрацювати теоретичний матеріал підручника 
с.207-220.
Записати до зошита тему уроку, визначення драма-феєрія с. 218
Рекомендую переглянути Вікіпедія
 Художній фільм "Синяя птица"
Звдання надіслати до 28.04

17 квітня. Українська мова
Тема.  Число іменників. Іменники , що мають лише форму однини або множини.
https://docs.google.com/document/d/1KI20P5-tTC3UXtS0gdN1pSZ4CO4urO8xXdN905Qbhoo/editпояснення до уроку
https://www.youtube.com/watch?v=QroHXs6BXwg&t=93s урок  до теми
Увага!!! Д.З. Опрацювати параграф 43 (вивчити правила с.185), виконати вправи363.
Виконані завдання надіслати до 28 .04

16 квітня.  Українська література
Тема. Мати Лукаша й Килина-антиподи головної героїні Мавки. Мовленнєвий розвиток (письмово). Порівняння образів Мавки й Килини.
Увага!!! Д.З
1).Опрацювати с.273-275. підручника                                                        
2).Написати порівняльну характеристику Мавки та Килини
Рекомендую до перегляду:https://dovidka.biz.ua/porivnyalna-harakteristika-mavki-ta-kilini/
https://shkolyar.info/writing/10/lit-ua/obraz-kylyny

14 квітня.  Зарубіжна  література
Тема. Написання контрольного твору за творчістю поетів Ш.Бодлера, А.Рембо, П.Верлена 
(писати на листках у лінію , обсяг 2.5 сторінки, написане зберігати)

Н-д: Твір на тему: «Мої враження від символістської поезії» за творами Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо

  Таємничий та загадковий світ символізму завжди приваблював до себе шанувальників літератури, любителів мистецтва та просто цінителів прекрасного. Засновниками та творчими натхненниками символічної поезії були видатні французькі письменники: Шарль Бодлер, Поль Верлен і Артюр Рембо. Їхні неперевершені твори й дотепер вражають читачів своєю глибиною та філософією, налаштовують нас на роздуми, ніби занурюють у паралельний Всесвіт, у якому предмети мають декілька облич, значень.
   Першим, хто вийшов на арену світового модернізму та підкорив серця читачів був Шарль Бодлер. Ця людина поєднувала в собі безліч ролей: починаючи від художника та революціонера, закінчуючи критиком та неординарним письменником. Найбільший резонанс у суспільстві викликала його поетична збірка «Квіти зла». Поміж усіх віршів мене найбільше вразив «Гімн красі». Погляд письменника на те, що люди називають прекрасним, є принципово новим, він відходить від людських забобонів та стереотипів. Бодлер щирий у своєму зізнанні, автор прагне просто насолоджуватися всім, що приносить йому задоволення:
«Це байдуже, хто ти, чи Діва, чи Сирена,
Чи Бог, чи сатана, чи ніжний Херувим,
Щоб лиш тягар життя, о владарко натхненна,
Зробила легшим ти, а всесвіт — менш гидким!»
    Артюр Рембо — унікальний письменник, адже він завершив власну поетичну кар’єру в дуже юному віці, написавши свої найкращі твори до двадцяти років.           Мене найбільше вразив програмний вірш митця «П’яний корабель». У ньому автор утверджує особисту філософію. Бурхливе море, на мою думку, символізує життя, з його складнощами та перепонами. Ліричний герой сам веде свій корабель крізь життєві бурі та шторми, не бажаючи дотримуватися ніяких правил, залишаючи простір для творчої свободи та натхнення. Разом із цим, вірш розкриває душевну нестійкість поета, його вагання, «мандри» від одної ідеї до іншої. Артюр Рембо завжди перебуває у творчих пошуках, намагається відкрити щось нове, незвідане:
«Архіпелаги зоряні лисніли,
В морях екстазових мене носив тайфун.
Ти спиш на дні, майбутня творча сило,
О золотих жар-птиць незлічений табун!»
      Надзвичайно мелодійна та грайлива поезія Поля Верлена також не може залишити читача байдужим. Мене надзвичайно вразила музика його слова, переливи метафор та чутлива меланхолія. Поетична збірка Верлена «Романси без слів» пронизана солодкою тугою, у ній відчувається особливий стиль письменника, його художнє світосприйняття:
«Так тихо серце плаче,
Як дощ шумить над містом.
Нема причин неначе,
А серце ревно плаче!»
Світ символістської поезії ніколи не відкриє до кінця усі свої потаємні куточки.                  Я вважаю,що читачам залишається лише поринути в цей неймовірний Всесвіт та спробувати пізнати його багатогранність. Твори цих поетів мені дуже сподобалися .                   Адже українська поетеса Ліна Костенко говорила: «Поезія –це завжди неповторність! Якийсь безсмертний дотик до душі…».

                 Українська мова
Тема. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур,правила вживання їх.
Рекомендовано до перегляду:  https://mriya-urok.com/video/rid-nevidminyuvanih-imennikiv/
Увага!!! Виконати Д.З. параграф 42( вивчити правила),  вправи 358.

               Українська література
Тема. Драма –феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів Мавки і дядька Лева-уособлення духовності і краси 
 Т.л.: драма-феєрія.
 Рекомендовано: розглянути самостійно при вивченні теми  уроку                    1). https://naurok.com.ua/prezentaciya-folklorno-mifologichna-osnova-syuzhetu-drami-feeri-lisova-pisnya-lesi-ukra-nki-46961.html
Увага!!! Д.З. опрацювати с.267-281(критика згідно підручника) та поданий рекомендований матеріал, прочитати твір «Лісова пісня», вивчити визначення с.268 (драма-феєрія).                                                                                 У зошит:    визначення драма-феєрія,     паспорт твору, тести    https://naurok.com.ua/test/drama-feeriya-lisova-pisnya-4020.html
Рекомендовано:додаток до уроку
             Цитатна характеристика  міфологічних істот
- Які цінності для міфічних персонажів найголовніші? (воля, краса, порядок у лісі й на озері).
       «Той, що греблі рве»   :   «… бо весняна вода,   як воля молода.»
         Русалка:    « Я - вільна!  Я - вільна, як вода!»
        Лісовик:   «Я звик волю шанувати.»

- Як до несподіваної появи людей поставилися лісові мешканці?
            Водяник:    «Ой, ті люди… Я їх не зношу! Я їх топлю.»
            Русалка:  «Дідусю! Лісовий! Біда! Рятуйте!»
                             «Там хлопець на дудки ріже очерет.»
- Хто з героїв світу людей є найбільш природолюбом у драмі?
(дядько Лев)
- В чому полягає його любов до лісу?
- Хто так сказав про Дядька Лева?   (Лісовик)
    «Люблю старого. Та ж якби не він
      Давно б уже не стало сього дуба,
      Що стільки бачив наших ряд і танців
       І лісових великих таємниць…»
(Дядько Лев у творі-типовий образ мудрого знахаря, який своєю розважливою поведінкою урівноважує співвідношення добрих і злих сил у навколишньому світі. )

Етнохарактеристика світу природи і світу людей.
Світ людей та світ природи поєднуються коханням Лукаша та Мавки.
Чи любив Лукаш Мавку? Чи справжнім було це почуття? Чому ж тоді хлопець так швидко завагався, охолов, почав шукати шляхів до відступу? Чи ідеалізувала Мавка людську любов?
         Мавка вимріяла кохання з людським сином, але зустріла не сокола і не голуба, а безхарактерного горобця, який не вміє і не міг захистити своє щастя. Правда, образ Лукаша поданий в еволюції. В кінці твору він усвідомлює і свій талант, і Мавчину любов.
     
       ЛУКАШ        Етнографічна довідка
   Українське ім’я Лукаш запозичено з польської мови, яке в свою чергу, походить з латинської, що перекладається як «світло», а первісне його значення - «народжений при сході сонця». Тому, почувши сопілкове награвання, вся природа пробуджується ніби при сході сонця.

     Другим таким епізодом є переростання лісовичка в людину.

      ЛІСОВИК      Етнографічна довідка
     За народними віруваннями вважалося, що лісовичка, якщо її повінчають з хлопцем у церкві, стане людиною.
Про це говорить і дядько Лев.

- Чи хотів би він бачити Мавку і Лукаша в парі? Чи були достойними одне одного закохані?
- Чи можна сказати, що Мавка не боролася за своє щастя з Лукашем? Чому дала йому право вибору?
- Чому Мавка прийшла під Лукашеву хату? Невже вона думала відібрати Лукаша в Килини? Чому Килина саме так прийняла її появу?

       ВОВКУЛАКА  Етнографічна довідка.

       Лукаш став вовкулакою. Але в народному уявленні вовкулака-перевертень-це те, що могли обертатися у вовків і повертатися знову до людської подоби. Іноді в казках чаклун перетворює на вовкулаку чоловіка, що має якийсь гріх. Постать Лукаша - вовкулаки-це образ, сповнений внутрішнього протиборства людини з собою.

- Чому Лукаш виє? Яка причина його відчаю і розпачу? Чому йому зле в звірячій шкурі? Чи відчуває Лукаш себе часткою природи? Чи почувається в безпеці?
- Чому Мавка, після слів Килини, перетворюється саме у вербу?

    
          ВЕРБА    Етнографічна довідка
        В народі верба-символ надзвичайної життєздатності: вона росте без особливих на те умов, гілка без коріння приживається в будь-якому грунті. В народі кажуть: «Верба, що лугова трава, її викосиш - а вона знову росте». Коли Мавка стає вербою, вона очищується від напасті (Килини). У народнопісенній творчості цей мотив найповніше вилився в баладу про невістку-тополю. Особливість верби - воскресати.

- Чи гине любов Мавки і Лукаша разом з їхньою фізичною смертю?
- Чи виведено в драмі людей, які щасливі в любові й сім’ї? Чи багато таких людей є взагалі?
- Як ви розцінюєте той факт, що після пожежі Лукаш залишається в лісі?
- Чому він це робить? Чи вважає себе в цей час частиною природи?
Коли Лукаш пішов проти природи, то зрештою втратив радість, любов, навіть людську подобу…

     ДОЛЯ   Етнографічна довідка
       За народними повір’ями, Доля опікує людину впродовж усього її життя, але на очі показується лише тоді, коли та перебуває на дорозі в небуття.
- Як ви розумієте слова Долі?
                «Ой тепер я плачу, бо вже чую й бачу,
                 Що загинути мушу.»
                
9. Проблемне питання.
          Лукаш:
«…Я, жінко, бачу те, що ти не бачиш…
      Тепер я мудрий став…
        …………………
      А треба жити?»

-Що хотів сказати Лукаш цими словами?
( зрозумів та осмислив свою провину перед природою та Мавкою, і тепер не бачить сенс свого грішного  життя)

- Отже, які проблеми піднімає Леся Українка в драмі-феєрії “Лісова пісня”?
                        (-
 проблема людини і природи;
                          - проблема сімейного щастя і любові. )

-Чи міфічна істота Мавка? Адже вона кохає, сумує, плаче, з руки тече кров.
(Висновок: Мавка - міфічний образ - символом ідеальної, гармонійної людини, яка узгоджує свої потреби із законами природи, пізнає світ через своє «я», живе любов’ю до людини і здатна на самопожертву в ім’я людини, вона «має в серці те, що не вмирає». Отже, Мавка є втіленням всього доброго, світлого, є втіленням вимріяного щастя.)

Закріплення знань, умінь та навичків учнів

Літературна вікторина.
1)      1)Жанр твору «Лісова пісня»            ( драма- феєрія)
2)      Появу якого міфічного персонажа супроводжують слова: « …струмок зашумував, забринів, і в купі з його водами з лісу вибіг…»     («Той, що греблі рве»)
3)      Хто, за сюжетом, є батьком Русалки?  ( Водяник)
4)      Хто з міфічних героїв був палко закоханийу Мавку? ( Перелесник)
5)      Хто прагнук шлюбу Лукаша та Килини?  ( мати Лукаша)
6)      Кому адресовані  ці слова: «Бери мене! Я хочу забуття!»?  ( «Тому, що в скелі
                                                                                                                    сидить»)
7)      Яка пора року описана в ІІІ дії?  ( літо)
8)      Кому з персонажів належать ці слова?
      «Нас матуся положила
        І м’якенька постелила…
        І тихенько заспівала:
        «Люлі-люлі-люлята,
        Засніть, мої малята…»          (Потерчатам)
 9) Від чого прокинулася Мавка?     ( від гри сопілки )
 10) Визначте місце дії, що відбуваються в пролозі?   ( старий предковічний ліс)
 11) Хто до Лукаша промовив ці слова?
                    «Завела мене в дебрі нерозумна сваволя.
А тепер я блукаю,
 Наче морок по гаю,
Низько припадаю,
Стежечки шукаю
До минулого раю…»                    (Доля)
12) На якому грунті виник твір «Лісова пісня»Лесі Українки?   ( українського
                                                                                                                        фольклору)

         «Лісова пісня» - це діамантовий вінець Лесі Ураїнки,»- писав М. Рильський.
Драма – феєрія була справжнім тріумфом її творчого генія. Створена на фольклорному матеріалі, вона стала гімном людини з її природним і невід’ємним прагненням до волі, до щастя, до змістовного життя. Герої зливаються з природою в єдине ціле, в єдину симфонію.
         У філософському тоні й змісті пейзажів теж криється хвала всьому живому, криється авторове захоплення багатством і щедрістю самого життя. «Своєю «Лісовою піснею» Леся Українка в нових умовах ще раз підтвердила стару істину, що народна творчість завжди  залишається щедрим джерелом розвитку справді демократичної, справді передової літератури»,- відзначав О.Ф. Ставицький.

10 квітня. Українська мова 
Тема. Іменники  спільного та подвійного роду.Основні випадки відмінювання іменників.
Перегнути урок до теми "Всеукраїнська школа" https://www.unian.ua/uroki-onlayn/10-klass/ukrainskiy-yazyk-52/299-9-aprelya-10-klass-ukrainskiy-yazyk-slozhnye-sluchai-opredeleniya-roda-sushchestvitelnyh-i-soglasovaniya-ih-s-drugimi-chastyami-rechi.html                Увага !!! Д.З.Опрацювати параграф41 , виконати вправи  353.
Завдання надіслати вчителю до 13.04

 9 квітня.    Українська література

Тема. Урок виразного читання. Поезії Лесі Українки 
https://vseosvita.ua/library/urok-viraznogo-citanna-tvoriv-lesi-ukrainki-692.html використати при підготовці , обрати  свою поезію (згідно вивчених творів 10 кл.) 
Увага!!! Д.З. Вибрати поезію Л. Українки(опрацювавши презентацію до уроку)  зв'язатися з учителем для перевірки теми(у телефонному режимі та соціальній мережі Viber (0500595981)

7 квітня. Українська мова
Тема. Морфологічна помилка. Іменник. Рід іменників( складні випадки узгодження роду іменників типу біль, нежить із іншими частинами мови). Паралельні родові форми іменника (зал-зала та ін.).
Повторити параграф 39 та переглянути урок рекомендований Всеукраїнською школою, який транслювали вчора https://24tv.ua/education/uroki_online_10_klas_ukrayina_divitisya_video_uroki_06_04_2020_n1310173
Опрацювати згідно підручника параграф 40 с.175-179
Увага!!! Д.З. Вивчити правила параграфа 40, виконати вправу 347 та завдання з уроку за 6 квітня, а саме(прослухайте ваші улюблені сучасні пісні (не менше трьох), випишіть із них іменники, визначте в кожному:
 -істота/ неістота;
-власна/загальна назва;
- рід;
-число;
- відмінок.
Задання надіслати вчителю для перевірки до 10.04

Українська література

Тема. Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети ("Мріє не зрадь"). Зображення повені людських почуттів у вірші "Стояла я і слухала весну...".
Увага!!! Д.З. Повторити творчість Лесі Українки с.254-261. опрацювати с.264 -266, 
с. 266-7 (вірш "Без надії сподіваюсь" напам'ять)

ЛЕСЯ УКРАЇНКА. Тести (в зошит) 0.5 б. за правильну відповідь  

 Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді

1. Вкажіть справжнє прізвище Лесі Українки:
А Олександра Білозерська;         Б Ольга Драгоманова;     В Лариса Косач;   
   Г Марія Вілінська;  Д О. Є. Судовщикова.
2. Хто з родичів Лариси Косач допоміг їй визначитися із псевдонімом?
А батько;   Б мати;  В брат Михайло;   Г дядько М. Драгоманов;    Д сестра Ольга.    
3. Вкажіть назву твору, написаного Ларисою Косач у 9 років, який вважають її першим віршем:
А «Конвалія»;  Б «Красо України, Подолля»;   В «Надія»;     Г «Сім струн»;        Д «Дим».

4. Під яким псевдонімом увійшла в літературу мати Лесі Українки?
А Марко Вовчок;    Б Грицько Григоренко;   В Ганна Барвінок;       Г Любов Яновська;    Д Олена Пчілка.
5. Яку освіту здобула Леся Українка?
А гімназійну;        Б університетську;    В загальноосвітню (масова школа);   Г теологічну;Д домашню.
6. Кому належить така оцінка творчості Лесі Українки: «Від часу Шевченкового «Поховайте, та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як з уст сеї слабосилої, хорої дівчини…»?
А М. Драгоманову;  Б М. Павлику;    В І. Франкові;     Г М. Старицькому;   Д Б. Грінченкові..
7. Де зустріла свої останні дні Леся Українка?
А у м. Сурамі (Грузія);   Б в Єгипті;         В в с. Колодяжному;    Г в Києві;         Д у Новограді-Волинському.
8. Як оцінив першу збірку Лесі Українки «На крилах пісень» І. Франко?
А назвав її найважливішим здобутком літератури за той рік;          Б сказав, що це мужня книжка;
В оцінив як найсильнішого українського поета;           Г підкреслив різносторонність таланту;
Д звернув увагу на жіночність віршів.
9. Вкажіть першу збірку поезій Лесі Українки:
А «Відгуки»;    Б «На крилах пісень»;     В «Думи і мрії»;    Г «Стародавня історія східних народів»; 
Д «Бояриня».
10. Вкажіть жанр твору Лесі Українки «Стояла я і слухала весну»:
А медитація;       Б молитва;      В дума;      Г ліричний пейзаж;     Д ода.
11.  Вкажіть назву вірша Лесі Українки, з якого взяті рядки: «Так! Я буду крізь сльози сміятись,  Серед лиха співати пісні;  Без надії таки сподіватись, Буду жити! — Геть, думи сумні!»
А «Як я люблю оці години праці»;    Б «Стояла я і слухала весну»;    В «І все-таки до тебе думка лине»; 
 Г «Contra spem spero»;       Д «Слово, чому ти не твердая криця?».
12. Що передає Леся Українка у вірші «Contra spem spero»?
А почуття і роздуми людини, яка наперекір долі прагне до повноцінного життя;     Б почуття поета під час творчого натхнення;
В заперечення пасивного співчуття стражданням народу;  Г заклик до активної боротьби;
Д переживання ліричної героїні, навіяні красою рідного краю.
13. У  творі   "Мріє, не зрадь"Леся вживає;
А анафору   Б  алітерацію      Г тавтологію 
14. З якого твору Лесі Українки взяті слова?
Не поет, хто забуває
Про страшні народні рани,
Щоб собі на вільні руки
Золоті надіть кайдани!?

А «Слово, чому ти не твердая криця?»;             Б «Як я люблю оці години праці»;         В «Давня казка»;  
Г «Contra spem spero»;       Д «Напис в руїні».
15. У чому полягає особливість творчого методу Лесі Українки?
А у використанні засобів імпресіонізму;      Б у поєднанні реалізму і романтизму;     В у використанні засобів експресіонізму;
Г у строгому дотриманні традицій реалізму;        Д у поєднанні реалізму і сентименталізму.
16. За що присуджують літературну премію імені Лесі Українки?
А  за кращу поезію року;    Б     за кращу драму-феєрію року;     В за кращі твори для дітей; 
 Г за кращі публіцистичні твори;  Д  за кращі переклади. 
17. Вкажіть грані художнього таланту Лесі Українки:
1 поетеса;      2 кінодраматург;       3 драматург;      4 прозаїк;     5 художник;      6 публіцист і критик;  
7 вишивальниця.
18.  У вірші Лесі Українки «Стояла я і слухала весну» відображено:
1 весняне відродження природи;      2 тугу за рідним краєм;             3 глибину, щирість переживань ліричної героїні;     4 завмирання природи восени;
5 світле передчуття сподіваного щастя;      6 почуття, навіяні красою рідного краю;      7 заклик до революційного повалення самодержавства.
19 . Вкажіть жанри творів Лесі Українки:
1 роман;   2 містерія;      3 казка;       4 вірш;           5 драма;        6 комедія;        7 байка.
20.Що таке пафос:
А емоційне забарвлення   Б уїдлива усмішка           В  дедуктивний метод
Додаток до теми уроку:https://zno.if.ua/?p=4638
https://www.youtube.com/watch?v=dNMflOzeQ70 "Мріє не зрадь"
https://www.youtube.com/watch?v=hyQzhoo4-3U "Стояла я і слухала весну"
Задання надіслати вчителю для перевірки до 9.04

Зарубіжна література

Увага!!! Д.З. Написати контрольний твір (завести нові зошити) за творчістю Шарля Бодлера ( "Квіти зла", "Альбатрос", "Відповідності", "Вечорова гармонія"),
Поль Верлен ( "Поетичне мистецтво", "Осінні пісні"), Артюр Рембо ("Голосівки", "Моя циганерія").
Задання надіслати вчителю для перевірки до 14.04





Немає коментарів:

Дописати коментар